Medarbetare.

Hur är det att arbeta som rörmokare på vårt företag?

Att vara medarbetare i ett rörföretag innebär att vara tillmötesgående och lösningsorienterad. Många av våra arbetsuppgifter kräver kreativa lösningar och ofta snabba beslut. Vi kan stöta på uppgifter som helt enkelt måste bli klara på en arbetsdag. Annars får kunden inte vatten eller värme till kvällen.

För att detta ska fungera måste varje kollega vara beredd på att ställa upp i någon annans ställe för att lösa uppgiften, om denne själv måste komma iväg till privata åtaganden. I vilket fall som helst ska kunden aldrig bli drabbad. Kunden ska kunna lita på att vi gjort allt i vår makt för att lösa problemet. Då krävs det duktiga och lojala medarbetare.

Vårt lag är starkt och vi arbetar bra tillsammans. Vi har ofta samtal om hur saker och ting är både på arbetet och på det privata planet. Regelbundna utvecklingssamtal är en av hörnstenarna till att lära känna varandra och vilka mål den enskilde medarbetaren själv vill uppnå. Vårt mål är att hela tiden behålla den goda gemenskapen på företaget. Att du blir sedd och uppskattad för det du är duktig på är lika viktigt som att få konstruktiv feedback om något ska förbättras. Detta är ett ständigt pågående arbete.

När vi rekryterar ligger lagkänsla högt på listan över förväntade egenskaper hos en ny medarbetare. I kölvattnet av den kommer kundnöjdheten som ett brev på posten eftersom vi alltid ställer upp för varandra och hjälps åt att komma till bra avslut. Detta ger såklart en leveranssäkerhet som kunderna uppskattar.

Med uppskattning kommer stolthet.